New jumpsuit og noget om Zaras kundeservice…

Jeg elsker Zara, når vi skal shoppe tøj, der ligger i den billige ende prismæssigt – både til Blommen og mig. Udover deres røvsyge og ud over alle grænser dårlige kundeservice (seriøst er det et krav, at man skal være en sur s**d, hvis man skal ansættes i deres butikker, eller har de ekstremt ringe arbejdsvilkår?), så har de virkelig fat i den lange ende, hvad angår high street. Jeg falder altid over det ene, det andet og det tredje item, når jeg slår et smut forbi. Også for tøj til mig selv fra børneafdelingen.

I weekenden skulle vi hente et par Zara-sneaks til Blommis, som jeg havde bestilt hjem fra webshoppen til en af de fysiske butikker for at spare portoen. Men det er altid sådan – som i ALTID sådan – at jeg ender med at gå ud af butikken med alt muligt andet i posen, end den pakke jeg skulle hente. Sådan er det. Jeg faldt over denne cute buksedragt, som fås i tre forskellige farver. Sød og sommerlig, ikke? Og til næsten ingen penge. Arhmen altså.

Men fortæl mig lige. Er jeg den eneste, der temmelig ofte har oplevet – ikke bare ugidelig og tvær – men direkte dårlig service i Zara lige meget hvor meget man selv smiler og er venlig?

Zarabuksedragt

Følg Plummum på FacebookInstagram og Bloglovin’


Tak, fordi du  læste med. Vil du se mere stof fra Plummum? Så følg også med på Instagram, Facebook og Bloglovin'

20 Comments

  • Signe // Copenhagen Kiddo 7. april 2014 at 20:48

    Nej, hvad sker der lige for dem?? Hun himlede med øjenene af mig og sukkede højlydt, da hun fandt ud af at jeg udover at købe en bunke tøj, og så lige skulle hente en pakke. Jamen altså, det er da åbenbart super anstrengende at skulle passe sit job og gå en tur ud på lageret !! Øv jeg var så tæt på at give hende en sviner, da jeg gik. Men tænkte, at der måtte være en grund til at de alle sammen er så sure. Måske har de yderst dårlige forhold.

    Men man forstår ikke at det er muligt at holde på et job med den attitude, når der står arbejdsløse mennesker i kø for at komme i job… ØV!

    Reply
    • Plummum 7. april 2014 at 20:53

      Nej, sådan cirka samme scenarie oplevede jeg, Signe. Blot omvendt. Jeg havde fået dem til at hente pakken først, og fandt – imens de var på lageret – lidt ekstra, jeg ville købe. Jeg måtte nærmest undskylde med min attitude, at jeg havde fundet mere tøj, som jeg lige skulle betale for også. Besværlige mig. Ekspedienten var meget træt af mig, da jeg gik. WTF!?!?

      Reply
  • Gerd Cecilie Bech Thomsen 7. april 2014 at 20:51

    Den er virkelig fin. Hvordan er den ifht bleskift, nem at få af/på etc? Nu har jeg jo en lille dame med lidt temperament og ingen tålmodighed en barnefader med mindst lige så lidt tålmodighed så vil nødigt ende ud i at nogen (læs: ikke mig) freaker helt ud ifbm bleskifte 🙂

    Reply
    • Plummum 7. april 2014 at 20:55

      Synes egentlig den er helt nem – og det gør barnefader også. Og jeg havde de samme tanker som dig.

      Reply
      • Gerd Cecilie Bech Thomsen 7. april 2014 at 20:57

        Super, tak for svar, så kan den vist godt klikkes hjem 🙂

        Reply
        • Plummum 7. april 2014 at 20:59

          Ja, det vil jeg mene 🙂 Men hvor gammel er det nu, hun er? Med en toårig er det i hvert fald ikke et problem – ikke her 🙂 Og tro mig. Blommen har også et rimelig voldsomt temperament.

          Reply
  • Pernille 7. april 2014 at 21:32

    Jeg har faktisk rigtig fine erfaringer med Zara i USA, men det er jo ikke meget bevendt i København. I USA er der også fri fragt og fri retur, så vist jeg husker 🙂

    Reply
    • Plummum 8. april 2014 at 8:03

      Betryggende at de har styr på deres personale nogle steder i verden:)

      Reply
      • Anne 16. april 2014 at 10:34

        Jeg synes faktisk at betjeningen er fuldstændig den samme i fx. San Francisco, som jeg har været flere gange, som den er i KBH. Kold og fuldstændig ligegyldig – til trods for at deres serviceniveau jo generelt er langt over vores standard .-/

        Reply
  • camilla // olinesmor 8. april 2014 at 6:42

    Hvor er den fin den dragt. Den tror jeg også skal klikkes hjem her.

    Og ja Zaras kundeservice er lige til at brække sig over. Magen til sure madammer skal man da lede længe efter.

    Reply
    • Plummum 8. april 2014 at 8:04

      True. De må virkelig hade deres job.

      Reply
  • Mette 8. april 2014 at 9:05

    Her hjemme elsker vi også Zara, ( har lige bestilt selv sammen dragt og den er da bare sååå fin på blommen) og vi har ingen lige i nærhenden (Aalborg) så vi får tingene bragt til døren. Men når vi shopper i KHB, har jeg godt nok undret mig over, om de er virkelig dårlig lønnet, eller om det er den tid på måneden (vi rammer hver eneste gang) hehe..
    I London derimod, er de helt fantastiske, de varter en op og henter tøj og jeg ved ikke hvad:-) – Den skal prøves, hvis man er der over:-)

    Reply
    • Ceci 8. april 2014 at 12:22

      Jep! Den i London er virkelig fin, som jeg husker det (det er et par år siden jeg har været der)

      Reply
  • Anita 8. april 2014 at 10:47

    Åh jeg kiggede på den dragt sidst jeg var derinde, men Karla er allerede str.104, så desværre…

    Jeg har selv tænkt at de er ekstremt uhøflige, da jeg var der stod to ekspedienter og snakkede, og de værdigede mig ikke et blik selvom jeg stod lige ved kassen for at betale… Arghhh

    Tilgengæld fik jeg hurtigt svar via mail på deres online kundeservice – så dét kan de da 😉

    Reply
    • Plummum 8. april 2014 at 21:41

      Det er åbenbart en den oplevelse og følelse de fleste får, når de besøger butikkerne. Trist.

      Reply
  • Anita 8. april 2014 at 10:48

    Det var da bare den yndigste buksedragt! Tak for tippet. Ja, Zara kan virkelig noget, både til voksne og børn og så til gode priser.

    Men det er da også KUN derfor, man bliver ved med at komme tilbage, for ja – det må bare være butikken med den ringeste kundeservice af alle! Jeg handler i den store på Strøget i København, og det er det samme som I andre beskriver hver gang, uanset ekspedienten. Mage til surhed! Det allerværste er dog, hvis man gud forbyde det skal returnere noget. En overordnet skal tilkaldes, så man skal stå og vente i evigheder, og når vedkommende endelig når frem, skal genstanden genneminspiceres som jeg ved ikke hvad, før de vil “godkende” det. Oplevede endda engang at de nægtede at tage en frakke retur, fordi de påstod at den havde været brugt, hvilket overhovedet ikke var tilfældet!! Blev så vred og forarget. Men efter noget tid, ja så var jeg jo alligevel derinde og handle igen….

    Men de kunne lære noget af fx Magasin, som tager alt retur i 30 dage uden nogensinde at stille spørgsmål, og nogle gange endda også tager retur udover de 30 dage, eller det mindste så giver tilgodebevis. Dét er service.

    Reply
    • Plummum 8. april 2014 at 21:43

      I know det er HELT til grin, at de er så sure. Og Zara på strøget er en af de værste. True. De kunne lære noget ag Maga. Ingen tvivl om det.

      Reply
  • Cecilie 8. april 2014 at 17:18

    Zara på Malta, de kan det der med kundeservice, jeg følte mig så godt tilpas, og de var der og hjalp med det samme, og ikke mindst rigtige høflige.. Men de butikker i DK, det er helt vildt så dårlig service!

    Reply
    • Plummum 8. april 2014 at 21:43

      Det er åbenbart i DK, at det går helt skævt for dem.

      Reply

Leave a Comment