Hval-yoga ;) og lidt om det gode ved at følges ad

I onsdags afsluttede jeg et yogaforløb for gravide, som jeg har fulgt de sidste par måneder sammen med den anden Signe, som jeg er SÅ taknemmelig over at få lov at følges med gennem den her graviditet. Det er simpelthen så skønt at have en at sparre og dele med. Der er kun tre dage mellem vores terminer, så vi kan på alle måder relatere til hinanden, når det fx kommer til for mange plukkeveer, bækkensmerter, hysteriske preggo-anfald 😉 etc.

Jeg er helt ærgerlig over, at jeg ikke længere skal bevæge min tungere og tungere krop til Bryggen hver onsdag aften. Og så på den anden side. Jeg er her i syvende måned ved at være godt træt, når det nærmer sig de sene aftentimer, og de sidste par gange, har jeg også været liiiige på nippet til at blive hjemme på sofaen (eller tanken har strejfet mig), men heldigvis kom jeg af sted.

Og hver gang er jeg gået hjem fra 1,5 times yoga helt let i kroppen (ja, ikke lige i fysisk forstand!) og ikke mindst i sindet – fuld af tro på mig selv og fuld af tro på, at jeg da sagtens lige kan poppe den baby, når tid er.

Hvis du er gravid og er i færd med at finde ud af, hvad du skal kaste dig over af aktiviteter, så kan jeg varmt anbefale et hold hos Pakhus Yoga på Islands Brygge. Og nej, jeg er ikke sponsoreret – så har vi det på det rene. Min underviser, Pernille, er en af de drivende kræfter bag yogacenteret, og hun er for det første røvdygtig og for det andet altid klar på en snak både før og efter yogaen og har en masse råd og viden om baby og fødsler i al almindelighed. Og bliv ikke overrasket, hvis hun forsøger – bare en mule – at overtale dig til en hjemmefødsel. Det kunne hun meget vel finde på 🙂

Jeg skal følge et yogahold inde i byen fra januar og indtil termin, men så snart baby er ude, og vi har fået ro på, skal jeg med sikkerhed starte i Pakhuset igen til en omgang mor- og babyyoga. Og i øvrigt ville jeg bare gerne fortsætte med yogaen mange år frem i tid. Det giver mig virkelig noget, som jeg har brug for, på flere fronter. Jeg er så ringe til at være mindful, men yogaen hjælper mig godt på vej.

Hvad har I selv dyrket af aktiviteter under jeres graviditeter?

IMG_2388.JPG

^^^Her er vi så – Signe og Signe til hval-yoga. Jeg undskylder virkelig skidt billedkvalitet.

Følg Plummum på FacebookInstagram og Bloglovin’ 


Tak, fordi du  læste med. Vil du se mere stof fra Plummum? Så følg også med på Instagram, Facebook og Bloglovin'

3 Comments

  • Østfronten 19. december 2014 at 14:15

    Du ved, jeg er så enig i fordelen ved at gå til fødselsforberedelse – og tænk, hvis vi ikke havde valgt APA i sin tid! Så kendte vi to sandsynligvis slet ikke hinanden 🙂 Håber også du bliver glad for det ‘nye’ yoga

    Reply
    • Plummum 20. december 2014 at 11:28

      Og det er jeg bare SÅ glad for, at vi gjorde. Altså begge valgte APA. Jeg ville i øvrigt ønske, at det lå lidt mere centralt. Det var så godt, og ret skønt til babyholdene, der inkluderede frokost og det hele 🙂

      Reply
  • pernille 8. januar 2015 at 21:36

    åååhhhh tak for de fine ord!!
    Dejligt at have jer – synes ellers ikke at nogen af jer minder om hvaler..
    Husk vi har et torsdags-formiddagshold kl. 11.30 (det startede i dag, men man må altid hoppe på). Hvis du skal lave noget ind til du popper baby – og det der i byen (hvad det så end er!?!) ikke helt er sagen 😉
    Glæder mig til at se dig og baby igen <3
    Og ja altid til rådighed for snak også hvis du stadig mangler at snakke første fødsel igennem. Kommer også gerne og chanter til fødslen, hvis der skulle blive brug for det 🙂
    Nyd graviditeten trods sygdom – er sikker på universet lyser på dig!
    Kærlig hilsen
    Pernille

    Reply

Leave a Comment